Beleid en Onderwijskwaliteit
Is kwaliteitszorg op school vooral iets wat op papier staat, of is het ook daadwerkelijk zichtbaar in de dagelijkse praktijk? Welke stap is nodig om dit verschil te overbruggen?
Als adviseur op het gebied van kwaliteitszorg en onderwijsontwikkeling ondersteun ik scholen, besturen en onderwijsorganisaties bij het ontwikkelen van een strategisch kwaliteitsbeleid dat risico’s signaleert, doelen stelt en resultaten meetbaar maakt. Dit zorgt voor een systematische transparante werkwijze waarbij beleidsplannen niet in de la verdwijnen, maar daadwerkelijk leiden tot meetbare resultaten en duurzame verandering.
Een belangrijk onderdeel van kwaliteitszorg is het waarborgen van de kwaliteit en betrouwbaarheid van toetsing. Hoe zorg je ervoor dat toetsbeleid niet alleen voldoet aan de eisen van de onderwijsinspectie, maar ook daadwerkelijk bijdraagt aan de ontwikkeling van leerlingen en het team? Graag denk ik mee over hoe dit in de praktijk vorm krijgt en ondersteun scholen hierbij met onder andere de volgende diensten:
Mijn aanbod:
Onderwijskundig advies
- Curriculumontwikkeling en onderwijsinnovatie
- Toetsbeleid en toetskwaliteit
- Blended learning en digitale didactiek
Kwaliteitszorg en beleidsontwikkeling
- Opzetten, uitvoeren en borgen van kwaliteitsbeleid
- Ontwikkelen en implementeren van beleids- en verbeterplannen
- Ondersteunen bij de voorbereiding van collegiale visitaties en interne audits
Project- en procesbegeleiding
- Begeleiden van verander- en verbetertrajecten
- Coördineren van projecten en programma’s
- Faciliteren van samenwerking en kennisdeling tussen scholen en partners