Training en Professionalisering

Heeft het team behoefte aan een studiedag die méér oplevert dan alleen inspiratie en daadwerkelijk leidt tot beweging en ontwikkeling? Hebben docenten behoefte aan concrete en direct toepasbare handvatten voor activerende didactiek of differentiatie in de klas?

Als didactisch trainer en opleider stimuleer ik onderwijsprofessionals en teams om naast het verdiepen van hun theoretische kennis actief te werken aan het ontwikkelen en direct toepassen van nieuwe didactische en pedagogische vaardigheden. Op deze manier ontwikkelen zij blijvende inzichten en wordt leren duurzaam en effectief.

Leren is voor mij meer dan luisteren of kijken naar een trainer; groei ontstaat door actief mee te doen en zelf te ervaren. Voor docenten in elke fase van hun loopbaan bied ik maatwerktrajecten die aansluiten bij hun behoeften en die van de organisatie.

Mijn aanbod

Professionaliseringstrajecten

    • Maatwerktrajecten voor teams en individuele docenten.

    Certificeringstrajecten

    Begeleiding bij certificeringstrajecten afgestemd op de eisen en praktijk van het hoger onderwijs:

    • Basiskwalificatie Didactische Bekwaamheid (BDB)
    • Basiskwalificatie Examinering: toetsbekwaamheid en examinering (BKE)
    • Senior Kwalificatie Onderwijs (SKO)

     Thema’s en specialisaties

    • Didactiek & toetsing: o.a. toetsing en examinering, activerende didactiek, klassenmanagement, effectieve instructie, differentiatie, formatief evalueren.
    • Studie- & onderzoeksbegeleiding: o.a. trainen van studievaardigheden, studieloopbaanbegeleiding, onderzoeksmatig werken.
    • Taalbeleid & taalontwikkeling: advies en training op het gebied van taalbeleid, taaldidactiek en NT2, en het opleiden van taalcoördinatoren, IB’ers en RT’ers.

    “Ik hoor en ik vergeet. Ik zie en ik onthoud. Ik doe en ik begrijp.”

    - Confucius