Publicaties
Bibbers in je benen
Een prentenboek voor kinderen van 4 tot 7 jaar gericht op de emotie angst. Dit boek helpt jonge kinderen bij het omgaan met angstige gevoelens en bevat voorlees- en speelsuggesties voor thuis en in de klas. Uitgegeven bij het leerlingvolgsysteem Kijk!.
Klik hier om te bestellen
Brok in je keel
In dit prentenboek staat de emotie verdriet centraal. ' Brok in je keel' helpt kinderen in de leeftijd van 4 tot 7 jaar bij het herkennen en omgaan met verdrietige gevoelens. Het boek biedt handvatten voor ouders en leerkrachten om hierover in gesprek te gaan. Uitgegeven bij het leerlingvolgsysteem Kijk!.
Klik hier om te bestellen
Ontdek je Breinkrachten met Effi en Furon
Tien verhalen over executieve functies en hoe je die kunt inzetten op school en thuis. Het boek sluit aan bij het Breinheldenprogramma voor het primair onderwijs.
Klik hier om te bestellen
Activiteitengids Help, ik heb het zo druk!
Een online activiteitengids bij "Help, ik heb het zo druk!" is praktisch lesmateriaal met oefeningen en werkbladen. Kinderen leren hierin op een toegankelijke manier omgaan met stress en drukte. De gids sluit aan bij het boek 'Ik heb het zo druk' en biedt afwisselende opdrachten en tips voor in de klas, in de groep of thuis.
Klik hier om te bestellen
Artikelen
Artikel Van12tot18
Artikel voor het vakblad van 12tot18 over hoe dienend leiderschap bijdraagt aan een positieve en productieve schoolcultuur.
Artikel VO-raad
Artikel met een interview door de VO-raad over hoe kennisdeling tussen examencommissies de kwaliteit van examinering versterkt en zorgt voor effectieve ondersteuning van docenten en leerlingen.
Podcast
Podcast over online en hybride onderwijsuitdagingen binnen de Faculty of Governance and Global Affairs, waarin wordt ingegaan op de didactische vragen die leven bij docenten en de ondersteuning van de Teacher Support Desk als centraal aanspreekpunt binnen de faculteit.
Lesprogramma studievaardigheden
Inkijkje in het lesprogramma ontwikkeld binnen het landelijke programma ‘Versterking aansluiting vo-wo’. Dit programma richt zich op het verbeteren van de overgang van het voortgezet onderwijs naar het wetenschappelijk onderwijs en heb ik in samenwerking met Universiteit Leiden, diverse partners en scholen, ontworpen en geïmplementeerd.